Wednesday 17 June 2009

bicara diri..


Kadang-kadang diri ini banyak berfikir mengenai tujuan hidup. Memangla semua orang cakap ingin berjaya dunia dan akhirat, ingin mendapat kebahagian, kesenangan hidup dunia apatah lagi akhirat kelak...
Namun, practically.. have you done anythings to achieve those targets and aims? If yes, how you did that, was your action definitely towards your aims above or I did this because everyone did the same things.

Sejenak berbicara dengan diri.. Diri berkata,
"banyak lagi ilmu aku yang perlu dipelajari, benyak lagi perkara yang aku harus faham, banyak lagi perkara yang aku harus tumpu dan banyak juga perkara yang aku harus abaikan.."

Diri berbicara lagi..
"Aku harus pandai melihat keutamaan, kenal diri dan understand fundamental needed in myself"

Bukan diri ini tidak mengerti gelodak jiwa.. Ya, resah dan gelisah itu sentiasa ada.. Namun harapannya tidak buntu untuk mencari jalan keluar kepada permasalahan ini..


No comments:

Post a Comment